16 januari - Sammandrag från Styrelsemöte

Nr 1 styrelsemöte 160119

1. Laganmälan och betalning är gjord för vårens serier: div 1 ponny dressyr, Knock-out LB ponny, div 1 häst hopp, LA serie dressyr.
  2. Något arbete återstår av terrängbanans eltrådning. Vi planerar att börja preparera marken tidigt på våren när det är fortfarande är vått. (vända kokor)
  3. Medlemsenkät: Enkäten är avslutad och sammanställd och kommer att redovisas på årsmötet
  4. Föreläsningsserien är igång. Inplanerade är Michanek, Hwasser x 2 samt Folestam x 2.
  5. Mötet med kommunen avseende bidrag: Mötet har genomförts och var positivt. Vi fick möjlighet att presentera hur vår verksamhet ser ut och hur vi tänker framåt. Vi uppmanades att föra statistik över även icke LOK-stöds berättigade, vilket vi beslutar att göra.
  6. Ungdomssektionen: Håller sitt årsmöte den 7/2 kl 15. Kommer att besöka DUS-dagen i Flyinge.
  7. Grönt kort kursen är avslutad. Omgången var mycket lyckad och hade 13 deltagare.
  8.  Lisa har haft ett dressyrmöte för ryttare över 25 år: Fyra st deltog. Önskemål om clinics 1-2 ggr per termin hellre än regelbunden träning. Önskemål om klubbtävling i dressyr samt pay and ride. Alla förslagen är genomförbara. Lisa håller i planeringen.
  9. Planering avseende kontrollfunktion mellan licensansökan och löst medlemskap behövs. Eva-Lotta och Kristina tittar på det.
  10. Underhandsförfrågan till föreningen om vi vill hålla deltävling i eventuell seniorcup i fälttävlan. Vi lämnar positivt svar.