Ryttarmeddelande

Meddelande till Ryttare

Öveds Jakt- och Fältrittklubb och Stenbacka Fältrittklubb hälsar er hjärtligt välkomna till Fälttävlan för ponny och häst den 26-27 juli 2014 i Övedskloster

Vägbeskrivning

Tävlingsplatsen ligger i Övedskloster. Observera att vi i år flyttat parkeringen, den ligger nu vid infarten till Öveds kyrka. Mer

utförlig vägbeskrivning finns på ovedsjfk.se
Från Lund: Kör 104:an mot Sjöbo tills du kommer till Övedskloster.

Från Malmö: Kör väg 11 mot Sjöbo/Simrishamn. Vid skylt Övedskloster sväng vänster. Följ vägen tills du kommer till ett trevägskors. Följ skyltar till tävling.

Från Hörby: Kör väg 13 mot Sjöbo. Vid Skylt Bjärsjölagård, sväng höger. Följ vägen tills du kommer till Övedskloster.

Från Sjöbo: Kör väg 13 mot Hörby. Vid Åsumsbacken sväng vänster mot Kävlinge. Följ 104:an tills du kommer till Övedskloster.

Visning av terrängbanan

Häst: lördag kl. 10:00 & 14:30
Ponny: lördag kl. 13:30 & kl. 15:30. Banvisningen utgår från startfållan

För H90 kommer även en banvisning till häst att ske söndag prel. 11:30 (45 min före första start i klassen).

Sekretariat

Öppettider lördag från 07:00 till tävlingarnas slut, söndag från 08:00 till tävlingarnas slut. Vi uppskattar om ni har jämna pengar vid betalning. Telefon till tävlingsplatsen: 0709 – 647 563 (Anneli Siöland-Einarsson) eller 0733 – 364 617 (Håkan Rylander)

Startlistor och resultat kommer att läggas ut på www.equipe.com. Avanmälan sker enligt TR till 0709 – 647 563.
Vaccinationsintyg och ryttarbok med fälttävlanskort uppvisas i sekretariatet före start.

Tävlingsfunktionärer

Tävlingsledare: Per Bergström
Teknisk delegat: Thomas Nilsen Överdomare: Thomas Nilsen
Banbyggare hoppning: Bengt Rosberg Hoppdomare: Catharina Fransson Sekretariat: Anneli Siöland-Einarsson Banbyggare terräng: Agneta Hammarberg Controller: Catharina Fransson

Säkerhetsavgift

Veterinär och ambulansavgift på 150 kr, skall vara betald kontant till sekretariatet innan start

Veterinärbesiktning

Besiktning skall ske före terrängprovet, besiktning sker uppe vid parkeringen mot kyrkan på höger sida vägen, veterinären är på plats söndag mellan 08:30 – 10:00, 10:30-12:00, 13:00-14:30, 15:00-16:30. Vaccinationsintyg uppvisas i sekretariatet. Veterinär: Sofia Thelin

Ryttarrepresentant

Häst: Victoria Carlerbäck, Ponny Peter Olsson

Hovslagare

Nås vid behov via mobiltelefon 0708 – 588 811

Servering

Vi erbjuder hamburgare gjorda på lokalproducerat nötkött från Övedskloster samt mycket annat gott.

Tidsprogram

Dressyr - 20x60 gräsbana (Häst) resp 20x40 (Ponny)
Bana 1 Fruktträdgården Domare: Sylvia Svensson, klass 11 Bana 2 Fruktträdgården Domare: Christina Eghall, klass 2
Bana 3 Slottsparken Domare: Catharina Almroth, klass 1
Bana 1 Fruktträdgården Domare: Camilla Hult, klass 22
Bana 2 Fruktträdgården Domare: Marita Körvall, klass 3,4,5,6,7

Preliminära starttider finns på Equipe, definitiva starttider från fredag em.

Hoppning - gräsbana
Ekipage ska anmäla sig hos ringmastern och vara beredd att genomföra hopprovet senast 30 min efter avslutat dressyrprov. Hoppning P80 sker efter avslutad P90, hoppning P70 efter avslutad P80.

Terräng
Starttid 09:30. Startordning klassvis 7,6,5,4,3,2,22,1,11. Definitiva starttider anslås på Equipe från fredag em.

Prisutdelning

Prisutdelning sker vid sekretariatet ca 30 min efter varje avslutad klass (efter insamlande och genomgång av hinderdomarprotokoll). Vi ser gärna segraren i varje klass till häst övriga placerade valfritt till fots eller häst.

Nummerlapp

Stor och liten nummerlapp skall bäras i samtliga moment

Funktionärs & ryttarfest

Vi håller en funktionärs & ryttarfest på lördag kväll i församlingshemmet i Övedskloster dit även ryttare och medföljande är välkomna. Se vidare information på vår hemsida www.ovedsjfk.se. Anmälan senast 24 juli till falttavlanskane@hotmail.se eller mobil 0761-937 238