Pay & Jump & Ride 2 september

Pay & Jump med Klubbmästerskap

Välkomna till Pay & Jump med Klubbmästerskap hos Öveds jakt & fältrittklubb den 2 September. Hoppningen är öppen både för deltagare i klubbmästerskapet och andra ryttare. KM går i 70 cm för ponny och 100 cm för häst. Även kombiklass ponny och häst, anmäl i "listor" på dressyranmälan. Anmälan görs i TDB eller till ovedsjfk@hotmail.se senast den 31 Augusti. Hoppbanan är belägen i Öved. Vägbeskrivning finns på hemsidan ovedsjfk.se.

1. Ange ponny+ kat/ häst och önskad höjd. Hästar yngre än 4 år får inte starta. Max 2 starter per ekipage.
  2. Vi startar kl 10:00 med 50 cm och höjer 10 cm/gång. Högsta höjden 120 cm. Kombination ingår från 90 cm (valfritt, ingår i KM för häst)
  3. Startavgift 100kr/start betalas före start. Vaccinationsintyg visas vid anmodan.
  4. Hoppningen hålls på stor gräsbana. Framridning och framhoppning på gräs.
  5. TR tillämpas vad det gäller hästens välmående samt regler för lämplig bestraffning. Vårdad klädsel samt godkänd hjälm för ryttare inom området. Alla ryttare t.o.m 18 år ska använda säkerhetsväst.
  6. Observera att då detta är en träningshoppning gäller enbart ryttarens egen olycksfallsförsäkring, försäkringen via ryttarlicensen eller arrangerande klubb gäller ej.
  7. Preliminär startlista läggs ut på vår hemsida senast kvällen innan.
  8. Vid frågor kontakta via mail ovedsjfk@hotmail.se

Pay & Ride med Klubbmästerskap

Välkommen på Pay and Ride med Klubbmästerskap hos Öveds jakt & fältrittklubb den 2 September med start kl 10:00.

1. KM går i LC2 för ponny och LB1 för häst. Endast dessa program den här dagen, men öppet för andra ryttare i mån av plats. Anmälan senast 31 Augusti i TDB eller via mail till ovedsjfk@hotmail.se Ange ryttare och häst samt vilket program.
  2. Även kombiklass häst och ponny, anmäl i lista.
  3. Varje ekipage har 10 minuter på sig och får konstruktiv kritik av domaren efter avslutad ritt.
  4. Domare Stina Holm.
  5. Plats: Fruktträdgården i Öved. Programridning på gräs, framridning på gräs.
  6. Anmälningsavgift 150 kr betalas på plats.
  7. Vaccinationsintyg uppvisas på begäran.
  8. Startlista läggs ut på vår hemsida: ovedsjfk.se senast kvällen innan.
  9. TRs bestämmelser avseende hästens hälsotillstånd samt regler om otillåten bestraffning kommer att tillämpas.
  10. Då detta är en träningstävling gäller enbart ryttarens egen olycksfallsförsäkring. Försäkring via ryttarlicens eller arrangerande klubb gäller ej.
  11. Rosett finns att köpa.
  12. Förfrågningar görs via mail till ovedsjfk@hotmail.se

Hjärtligt välkomna!