Funktionär

Hej på er alla och välkomna som funktionärer vid fälttävlan 1-2 augusti

Öveds- Jakt och Fältrittklubb och vår medarrangör Stenbacka FRK

Bifogat hittar du en översikt på var du är inplacerad som funktionär under helgen.

Jag ber dig kolla igenom denna och återkoppla om du inte kan de tider som är angivna eller om du har några frågor.

Vi har några positioner som inte är helt klara och som vi skall se över under veckan och det är:

-          Sjukvårdare lördag

-          Parkeringspersonal bägge dagarna

Har du tips på personer som kan ställa upp på dessa så hör av dig till mig via mail eller telefon.

Funktionärer lördag:

Jag ber er vara på plats vid sekretariatet en timme före ditt pass börjar. Jag finns på plats och visar er tillrätta. Respektive ansvarar sedan för instruktioner osv.

Funktionärer söndag:

Hinderdomare, starter, målgång: Jag vill be samtliga vara på plats klockan 09.00 vid domartornet på terrängbanan. Där får ni genomgång av controller, terrängansvarig och säkerhetsansvarig

På söndag är jag speaker och kan inte visa dig tillrätta utan hänvisar då till respektive ansvarig

Mat: Vi bjuder på funktionärsmat bägge dagarna och ni som skall ut i terrängen på söndag får även ”matpaket” med er

Att ta med:

- Oömma klader för den väderlek som skall råda, ni som har funktionärströjor från ifjol tar med dessa, vi har några kvar att dela ut men i stora storlekar.

-          Stol att sitta på

-          Terrängpersonal, ringmaster osv har du en skrivunderägg/platta hemma så gärna med detta för att underlätta för dig.

Varmt välkommen

Karin Nilsson

0761 937 238

---------------------------------------------------------------------------------------

Hej på er alla medlemmar!

Sommarvärmen är nästan här och vi har börjat förberedelserna inför våra årliga tävlingar (fälttävlan) - dessa går i år av stapeln 1-2 augusti.
Det kommer att vara en tvådagars - det vill säga dressyren och hoppningen på lördag och all terräng på söndag. Ponny 70, 80, 90 och Häst 90, 100.

Vi är kända för välorganiserade tävlingar och varje år får våra funktionärer beröm för sitt goda humör och servicevilja.

VI kommer i år dessutom vara värd för Distriktsmästerskapen för Ponny!

Jag behöver nu veta om DU vill och kan ställa upp som funktionär under tävlingarna, vilka dagar och vad du helst vill göra:
Exempel på arbetsuppgifter
- Skriva dressyr
- Hjälpa till på hoppbanan
- Springa med protokoll
- Sekretariat
- Hinderdomare i terrängen
- Tidtagare
- allt i allo
- Parkering
- Servering
osv.

Vill du dessutom hjälpa till inför tävlingarna, maila mig så får du löpande information om arbetshelgerna.
Vi kommer att ordna ngt för alla som ställer upp som funktionärer, vad det blir återkommer jag om.
DU som vill hjälpa till  - maila mig på karin.nilsson@vomb.se så återkommer jag

Många glada vårhälsningar

Karin Nilsson