Regler för ridning i fruktträdgården 2023

Alla, både medlemmar i Öveds Jakt- & Fältrittklubb och andra, är fr.o.m. 23/4-23 välkomna att rida i Fruktträdgården och njuta av miljön.

För att det skall fungera över hela utesäsongen är det viktigt att vi hjälps åt och är rädda om Fruktträdgården. Inte minst så att den är i gott skick till sommarens tävlingar och andra arrangemang! Håll koll efter information på vår FB-sida för aktuell info.

Regler för Fruktträdgården:

• All ridning sker på egen risk.

Som medlem är du försäkrad så viktigt att du är medlem!

• Att använda Fruktträdgården kostar 400:- / ryttare för säsongen. Gäller alla! Även vid organiserad träning.  Ha en kopia på din betalning i din mobil som du kan visa upp vid tillfälle. Du måste vara medlem i ÖFJK för att kunna lösa säsongskort.

• Betalning sker till Swish eller bankgiro. Oavsett betalform skall det framgå namn på den det gäller och vad det gäller. Skriv så här: Fruktträdgården 2023, Förnamn och efternamn, Detta för att hjälpa vår kassör.

• För icke medlemmar gäller följande:

Boka tid via mail ovedsjfk@hotmail.se

och vänta sen på ett godkännande från oss.

Betala 150 kr / ryttare och tillfälle på Swish 123 601 0466

• Den som vill använda Fruktträdgården är skyldig att ta del av reglerna för Fruktträdgården. Och att följa dem!

• Ta del av information som finns uppsatt på gula boden.

• Ridning får ske på klippta ytor. Oklippta ytor skall sparas.

• Terränghinder som inte är ”inflaggade” får inte hoppas.

• Hinderna som står utanför hoppbanan kan stå kvar men bommar skall läggas upp efter användning. Inga bommar får ligga på marken!

• När den inhägnade hoppbanan är öppen för träning, (håll koll på FB-sidan för aktuell info), får du gärna bygga upp hinder - men det är du som plockar bort hinderna efter dig. Detta för att banan ska kunna hållas i ordning. Finns det hinder uppsatta på banan får du gärna använda dem. Lägg upp alla bommar efter dig så de inte ligger kvar nere i gräset.

• Plocka upp efter både dig och din häst. Det finns skottkärra, gödselgrep samt soptunnor på området till detta.

• Om så krävs kan styrelsen besluta att stänga Fruktträdgården, t.ex. om det regnar mycket!

• Använd sunt förnuft, gott omdöme och tag hänsyn till andra så vi alla kan känna att det är trevligt att träffas på vår härliga anläggning under säsongen.

• Om något går sönder eller du ser något som är fel i Fruktträdgården - hör av dig till styrelsen på

ovedsjfk@hotmail.se

eller Facebooksidan så vi snabbt kan åtgärda.