Fasta hinder i Fruktträdgården

I fruktträdgården finns det förutom hoppbana och dressyrbana ett antal fasta hinder.

Det finns förslag på linjer från 70cm till 100cm. Det är ingen full terrängbana men det går ju att rida flera varv. Förslag på bana finns anslagna på gula boden vid fönstret för sekretariatet och på denna länk.

Hindren är inflaggade och sitter fast. Ett inflaggat hinder får alltså hoppas. Du får inte hoppa på egen hand utan du måste ha en följeslagare alt tränare med dig. Du måste själv förvissa dig att avsprångspunkt och landningspunkt är ok innan du börjar.

OBS - Rid inte över din förmåga/nivå

Hjälm och väst är obligatoriskt. Du rider på egen risk. För medlemmar i Öveds Jakt och Fältrittklubb gäller anläggningskortet. Är du inte medlem i ÖJFK så kostar det 100:- per gång vilket skall vara swishat innan du börjar.
Vid skador på hinder eller annat  skicka ett sms till 070-8744125. (Per Bergström )