Medlemsbrev

2011-05-15 i Allmänt

Medlemsbrev 1, 2011-04-25

Hej medlemmar i Öveds Jakt och Fältrittklubb

Nu har vi äntligen fått vår i Skåne och tävlingssäsongen är i full gång.  I föreningen har vi flera aktiva ryttare som är ute och representerar klubben i alla möjliga olika tävlingsformer. På ponnysidan har vi tävlingsryttare inom hopp, dressyr och fälttävlan. Då och då trillar det in rosetter och placeringar.

Föreningen har på årsmötet i februari fått en ny styrelse och en ny ordförande. Vi tackar Mats Rosengren för det arbete han har gjort de år han var ordförande och hälsar Irja Solner Wittsell välkommen som tar över.

Övriga styrelseledamöter är Eva-Lotta Öberg, Kristina Rylander, Per Bergström, Eva Ramel och Helen Svensson. Suppleanter är Carin Widell och Mats Rosengren.

I år kommer föreningen att åter igen arrangera fälttävlan. Helgen den 23-24 juli kommer det att sjuda av liv nere i Övedskloster då vi på lördagen har ponnyklasser p70 och p 80 och på söndagen häst 90 och 100.

Funktionärer kommer att behövas så ta gärna kontakt med någon i tävlingssektionen.

På lördagar kl 14 bedrivs knatteridning i paddocken på Övedskloster.  Ledare för detta är Irja Solner Wittsell.  5 killar i åldrarna 5-7 år kämpar tappert på med sina ponnyer. Är detta något som intresserar kontakta gärna Irja.

Till slut en påminnelse om medlemsavgiften.

Årsavgiften är 250:-/vuxen, 150:- för ungdomar under 25 år, och 500:- för en hel

familj.

Avgiften vill vi ha på vårt bankgiro: 5761-2129. Då vi gärna vill ha ett komplett

medlemsregister vill vi att ni vid inbetalning ger fullständiga uppgifter såsom

adress, telefon, samt personnummer för juniorer. Önskar ni få tidningen Häst & Ryttare behöver ni uppge personnummer.

Medlemmar får lov att nyttja ridbanan på Övedskloster och hindrena som är placerade där.

Styrelsen vill passa på att önska trevlig vår och sommar och vi hoppas att vi ses i samband med tävlingarna i juli!