Inbjudan till årsmöte 2012

2012-01-20 i Allmänt

Vi vill med härmed hälsa alla intresserade, med eller utan häst, varmt välkomna till årsmöte för Öveds Jakt- & Fältrittklubbs årsmöte 5 februari 2012 kl. 14.00 på Café Kloster, Övedskloster.

Inbjudan

Vi vill med härmed hälsa alla intresserade, med eller utan häst,  varmt välkomna till årsmöte för Öveds Jakt- & Fältrittklubbs årsmöte 5 februari 2012 kl. 14.00 på Café Kloster, Övedskloster.

Tanken är att vi kommer att ha ett kort hållet årsmöte. Efter årsmötet kommer Magnus Gällerdal,  OS-ryttare i fälttävlan, att berätta om hur han förbereder sigoch sina hästar för tävlingar.

Därefter bjuder vi in till diskussion om föreningens framtid. Vad vill ni göra? Det finns en massa talangfulla och trevliga människor både med och utan häst i Öved med omnejd. Finns det möjlighet att göra något tillsammans och vad skulle det vara?

Vad som redan är bokat är ny tävling, fälttävlan helgen 21-22 juli, ponny på lördag och häst söndag. Vi behöver givetvis funktionärer till dessa tävlingar, men samtidigt kan det kanske vara någon form av utbyte.

För de som är roade av att snickra och skapa behövs det nya hinder till terrängbanan. Kanske  ”Byalagets timmerstockar” eller ”Kyrkokörens buxbomshäck” kommer bli  nya favorithinder?

Vad gäller häst- och ryttarverksamheten har vi i nuläget ett antal tävlingsryttare, främst ponnyryttare, men även de som tävlar häst. Vi i styrelsen är mycket glada varje gång vi ser ett ekipage representera Öveds Jakt- & Fältrittklubb.

Vi  vill ha en diskussion om vilka verksamheter vi  ska bedriva:

• Vad önskar våra aktiva tävlingsekipage?
  • Finns det underlag för träning för yngre ponnyryttare?
  • Dressyr och/eller hoppträningar?
  • Vuxenridning?
  • Tävlingar?
  • Jakter?

Vi bjuder på något att äta, och därför vill vi gärna vet hur många som kommer. Svar senast till  30/1 till Per Bergström på tel. 0708 - 744 125.

Varmt välkomna!

Styrelsen Öveds Jakt- & Fältrittklubb

Valberedningen förlags verksamhetsår 2012.

Valberedningens förslag till personval av styrelsen Öveds Jakt & Fältrittklubb

verksamhetsår 2012