Placering i Flyinges Fälttävlan för Olivia E

2014-04-20 i Allmänt

Olivia Eghall och Brännornas Myra placerade sig på en finfin 3e plats i Flyinge RFs fälttävlan i helgen. Stort Grattis! Glädjande var det också att vi kom till start med 5 ponnyryttare på som alla genomförde fina tävlingar.

Olivia tävlade i klassen P70 14-18 år och hon genomförde en fin dressyr som gav 51 straff och till det la hon sedan endast 1.2 straff efter en felfri hoppning och tre sekunder över optimaltiden utan fel på hinder i terrängen.

Öveds JFK hade två starter i P70 upp till 13 år, två starter i P70 14-18 år samt en start vardera i P80 och P90. Dessutom hade vi en häst till start i H90. Det är väldigt kul att se att klubben har så många duktiga ungdomar - det var inte många andra klubbar som hade så många ungdomar till start.