Medlemsbrev i Coronatider

2020-03-30 i Allmänt

Hej Medlem - nuvarande eller framtida! Jag kommer här med en hälsning och en vädjan till er alla.

Vi står nu i och inför den värsta krisen någonsin i och med Covid19. Som nytillträdd ordförande har jag på bara några veckor gått från att planera aktiviteter och evenemang till att ställa in möten och hitta andra sätt att få klubben att leva.

I fredags beslutades att förbjuda sammankomster på mer än 50 personer.  Ridsportförbundet kom senare ut med informationen att alla tävlingar ställs in t.o.m. sista maj. Det kommer så klart slå hårt mot föreningar, stora som små, så även vår. Vi måste därför hitta andra sätt att få vår klubb att överleva om vi ska kunna fortsätta vår verksamhet när krisen är över. Därför ber jag att alla som kan betalar sin medlemsavgift om man inte redan har gjort det.

För att stödja klubben ytterligare: Nu finns Öveds Jakt & Fältrittklubb anslutna till Sponsorhuset, och du som lär sig deras enkla koncept har samtidigt chans att skrapa fram stora vinster. Genom att börja använda Sponsorhuset och gå igenom deras Bonusstege så får du en Trisslott och stödjer samtidigt Öveds Jakt & Fältrittklubb med 50 kr! Via Sponsorhuset så kan du sedan handla från över 600 nätbutiker - varje köp ger pengar tillbaka både till dig själv och till Öveds Jakt & Fältrittklubb. Win-win för alla helt enkelt. Börja använda Sponsorhuset och få din Trisslott här:

Ni kommer även kunna ansluta er till klubben via Granngårdens Kundklubb vilket också genererar pengar till klubben. Mer info kommer inom kort.

Vi kommer så klart uppdatera vad som händer och vår intention är att kunna öppna Fruktträdgården så fort vädret tillåter för ridning. Ta hand om er, håll en hästlängds avstånd och stanna hemma om du är sjuk!

Styrelsen genom ordförande Johanna Fehrlund