Miljöträningskurs / ART

2024-01-29 i Allmänt

Den 23-24 mars 2024 erbjuder vi våra medlemmar en träningshelg för Daniel Nilsson.

Välkommen till en helgkurs med miljöträning eller som det nu benämns ART, vilket står för arbetsrelaterad träning.

Föreläsning / teori sker avsuttet därefter tvådagars träning såväl från marken som uppsutten träning.

Plats: Erica Håkanssons ridhus i Lövestad

Kostnad: 950 kr

Betalas via swish till Öveds JFK 123 601 0466.

(Då klubben har fått beviljat bidrag från Sparbanksstiftelsen, sponsrar klubben med ridhusavgiften. Din kostnad blir alltså den som nämnts här ovan för två dagars träning.)

Anmälan görs på:  ovedsjfk@hotmail.se

Anmälan är bindande. Anmälan är inte godkänd förrän betalningen är gjord.

”Att genom målmedveten träning baserad på att ge hästen sunda råd och bättre kontroll över sin kropp kan vi faktiskt göra hästens liv behagligare än vad naturen från början möjliggjort, i form av fysisk-och mental lösgjordhet i annars triggande situationer”.

//D Nilsson

Mer info om Daniel Nilsson finner du på www.mdshowhorses.se