Lagtävlingar 2024

2023-12-10 i Allmänt

Nu är det dags att tänka på Öveds JFK's deltagande i vårens lagtävlingar.

Att rida i lag är fantastiskt roligt!

Under våren går följande serier:

Hoppning:

Allsvenskan Div 3 - Mixlag med ponny och häst. Teamklädsel samt annat lagnamn än klubbnamnet är tillåtet.

Dressyr:

Allsvenskan Div 4 - ny dressyrserie med möjlighet till mixlag med både ponny och häst.

Ponnyallsvenskan Div 1 - 3-5 ekipage. Omgång 1-2 rids i Lagtävlansprogram 2013, omgång 3 rids i LA:P1 2004.

Ponnyallsvenskan Div 3 - 3-4 ekipage. Programmen är LC:1 och LB:1.

Ridsportallsvenskan Div 2 - 3-4 ekipage. Program LA:3 och LB:3.

Seniorcupen Dressyr - Dressyrserien för ryttare 40+ som inte startat

MsvC/LA:5 eller högre under 2019 eller senare. Laget består av ryttare som rider LA:1 och/eller LB:1 till egen vald musik och klädda i en teamklädsel.

Klubben kommer att anmäla lag där det finns intresse från er medlemmar och tillräckligt med antal ekipage för att kunna genomföra hela serien. Innan allt drar igång kör vi en team-träff.

Maila er intresseanmälan till ovedsjfk@hotmail.se

Läs mer om de olika serierna på SkRf's länk: