Pay & Hunting och Pay & Jump lördagen den 19/8.

2023-08-01 i Allmänt

Välkomna till Pay & Hunting och Pay & Jump hos Öveds Jakt- och Fältrittklubb lördagen den 19/8 med första start kl. 11.00

1. Anmälan görs i TDB senast den 18/8 eller på mail till ovedsjfk@hotmail.se
    Förfrågningar och önskemål sker till
    ovedsjfk@hotmail.se eller till Camilla 0730-934859.

2. Avsikten är att ge ekipage möjlighet att träna banhoppning och terränghinder under tävlingsliknande förhållanden. Tränare eller annan medhjälpare får gärna följa med in på banan. Minderåriga ska ha vuxen med sig. Varje ekipage erbjuds möjlighet att genomföra hela ritten, oavsett antalet olydnader. Vid behov kan hopphindren sänkas, ej terränghinderna.

3. Anmälningsavgift: Pay & Hunting 250 kr/ritt samt Pay & Jump 150 kr/ritt.
    Betalning sker på Swish 123 601 0466 senast den 18/8 kl. 18.00. Ange namn. Vaccinationsintyg skall vid begäran kunna uppvisas i sekretariatet.

4. Pay & huntingen är en hoppbana med hinderhöjd på 60 cm eller 80 cm med uthopp ut på terrängbanan där man hoppar några terränghinder 60 cm eller 80 cm för att sedan hoppa in igen och avsluta inne på hoppbanan. Anmäl till klass 11 (60 cm) eller klass 12 (80 cm).

5. Pay & Jumpen är en hoppbana med hinderhöjd på 20 cm därefter 10 cm höjning. Då rider du endast inne på hoppbanan. Anmäl till klass 1-10 beroende på höjd.

6. Bangång sker före dagens första start samt innan 60 cm.

7. TR:s bestämmelser avseende hästens hälsotillstånd samt reglerna om otillåten bestraffning kommer att tillämpas.

8. Prydlig klädsel, inga halsdukar eller huvor på jackan är tillåtna. Godkänd hjälm och för ryttare under 18 år är det obligatoriskt med godkänd säkerhetsväst.

9. Kiosken “Gula Boden” är öppen med enklare servering. Betalning med Swish.

10. Startlistor publiceras på Öveds JFK’s FB-sida samt hemsida kvällen innan.

11. Banhoppningen sker på inhägnad gräsbana. Även terränghinder och framridning på gräsbanan. På anläggningen kommer även parkering ske på anvisad plats.
    Förfrågningar besvaras av Camilla 0730-934859.

12. Avanmälan skall ske senast kvällen innan. Får ni förhinder på tävlingsdagen, var god meddela via sms till Camilla.

13. Viktigt! Du som är medlem i en ridklubb/ryttarförening, som är ansluten till Svenska Ridsportförbundet, har en medlemsförsäkring som gäller på alla tävlingar och träningar med häst (t.ex. Pay and Jump), samt resa till och från sådan aktivitet. Därför är det viktigt att DU som INTE är medlem i någon ridklubb/ryttarförening ser över din olycksfallsförsäkring då ingenting gäller om någonting skulle hända.

Varmt välkomna till vår fina Fruktträdgård!